Målsætning

Målet er: Skoleklare, veludviklede og selvstændige børn, der er klar til at begå sig i samfundet.

Det er Vilsund Børnehus målsætning at skabe daglige rammer, der fremmer børns trivsel, udvikling og selvstændighed. Børnene skal gives en tryg og udfordrende hverdag med en følelse af, at der er plads til alle. Vi finder, at forskellighed er en styrke, der skaber dynamik. I samarbejde med forældrenes unikke indsigt i deres børn, kan vi skabe de nødvendige udfordringer for hvert enkelt barn med tanken om, at barnets svagheder kan forbedres ved at tage udgangspunkt i barnets mange styrker og ressourcer.

Det er vores opgave at støtte barnet i at kunne forstå og udtrykke sine følelser, og ydermere skal børnene støttes i og lære om hensyntagen, respekt og tolerance for egne og andres grænser.

Det er for os vigtigt at barnet igennem forskellige samspil, lærer at kunne sige til og fra, og bevare sin egen individualitet.

De pædagogiske processer skal lede hen imod, at barnet ved slutningen af vuggestuen, naturligt søger imod større udfordringer i børnehaven og at det til sidst farer herfra med en lyst og en glæde til at starte i skolen.

Gennem sin tid i Vilsund Børnehus er målet, at det har tilegnet sig færdigheder og viden, som sætter barnet i stand til at udvikle sig, igennem hele livet.