Menneskesyn

Alt stort begynder småt..

Vilsund Børnehus er ikke bare en vuggestue og børnehave, den er også en institution med et særligt menneskesyn. I Vilsund Børnehus er alle ligeværdige. Det betyder, at dialog, respekt og nærvær er værdier, der er i højsædet hver eneste dag.

Børn i Vilsund Børnehus bliver set, hørt og i bogstavelig forstand anerkendt for deres stemme – uanset hvor lille den måtte være.

Vi ser børn som unikke mennesker, der rummer potentialet for enorm vækst i mere end fysisk forstand. Vi ved at ikke to børn er ens, men vi ved også, at alle børn vokser under tryghedtillid og respekt.

I Vilsund Børnehus er det vores fornemste mål at støtte, vejlede og styrke det enkelte barn til at blive et helt selvstændigt menneske. Vi mener, at vejen dertil sker under de bedste vækstforhold et barn kan få, nemlig kærlige, trygge og ligeværdige rammer.

Vi mener, at alt stort begynder småt.